ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

مللک بان 24

۳۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

معاون وزیر راه و شهرسازی: برای مسکن نمی توان بورس راه اندازی کرد


مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه به دنبال این است که وام 80 میلیونی مسکن را تمام بانک‌ها بپردازند، گفت: مسکن کالای استانداردی نیست که بتوان برای آن بورس تشکیل داد.
حسین عبده تبریزی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وام 80 میلیون تومانی مسکن برای واحدهای متوسط و ارزان قیمت مناسب است، گفت: در حال حاضر صندوق پس انداز مسکن تشکیل شده و این صندوق همان صندوق یکم بانک مسکن است که مردم پس از یک‌سال پس‌انداز می‌توانند وام دریافت کند و خانه مورد علاقه خود را خریداری نمایند.
وی با اشاره به اینکه مردم پس از یکسال می‌توانند با سپرده گذاری در این صندوق وام دریافت کنند، افزود: وزارت راه و شهرسازی به دنبال این است که سایر بانک‌ها هم بتوانند به این مساله وارد شوند تا بتوان مساله خرید خانه بویژه برای قشر جوان را از این طریق سر و سامان داد.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی با تاکید براینکه بورس مسکن به طور اشتباه تشریح شده است، اظهار داشت: مسکن کالای استانداردی نیست که بتوان برای آن بورس تشکیل داد و هر ساختمان بر اساس شرایط خود نرخی خاص چه در معاملات رهن و اجاره و چه معاملات خرید و فروش مسکن دارد.. چیزی به عنوان بورس مسکن در ایران و دنیا وجود ندارد.
عبده تبریزی با اعلام اینکه مساله بورس مسکن، بد عنوان شد و یکی از نمایندگان مجلس این موضوع را به نحوی نامناسب انتقال داده است، گفت: این طرح نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا قابل اجرا نیست.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا زمینی به مدت طولانی خالی بماند از آن عوارض دریافت می‌شود و فقط مالیات به زمین کار درستی نیست، افزود: بالا بودن قیمت زمین در برخی مناطق کشور واقعیتی است که وجود دارد ولی این مسئله شامل کل کشور نمی‌شود.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی ادامه داد: دریافت مالیات مستقیم از واحدهای خالی مصوبه‌ای است که مجلس شورای اسلامی داشته و در عمل اجرای این مصوبه بسیار دشوار است و عملکرد در این حوزه نیز بسیار پایین بوده است.
عبده تبریزی با اشاره به میزان بدهی دولت به پیمانکاران، افزود: بدهی بزرگی که دولت یازدهم از دولت نهم و دهم به ارث برده است، به ترتیب از صندوق‌های بازنشستگی، بانک‌ها و پیمانکاران است ولی اولویت پرداخت ابتدا با پیمانکاران، بانک‌ها و بعد صندوق‌های بازنشستگی است.

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

 فروشنده‌ها برای بالا نگه‌داشتن قیمت مسکن چکار می کنند؟


دنیای اقتصاد نوشت: برخی از فروشندگان مسکن از روشی قدیمی برای بالا نگه داشتن قیمت مسکن در محله‌شان استفاده می‌کنند.
این گروه که جزو فروشندگان پول لازم نیستند و عجله‌ای برای فروش ملک‌شان ندارند قیمتی بیش از قیمت واقعی محله برای آپارتمان‌هایشان تعیین می‌کنند و با تعیین نرخ‌های بالا، قیمت میانگین منطقه را حتی تا یک میلیون تومان در هر مترمربع بالا می‌برند، آنها که خریدن خانه شان برایشان مساله مهمی نیست با این طرفند فقط سعی در مخشوش کردن ذهن دیگر مالکین محل و بالابردن قیمت مسکن در آن محله را دارند.
این در حالی است که به گفته فعالان بازار مسکن قیمت کنونی به کف قیمت نزدیک شده است و افزایش قیمت تا 6ماه آینده پیش‌بینی نمی‌شود. حسام عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران هم این موضوع را تایید می‌کند و می‌گوید: قیمت‌های کنونی تقریبا به قیمت‌های واقعی نزدیک شده است و بازار مسکن دیگر توان افزایش قیمت‌ها بیش از این را ندارد، بنابراین قیمت‌ها به سمت واقعی شدن پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه شاخص‌های زیادی در تعیین قیمت مسکن تاثیرگذار است، می‌گوید: مناقشات بین‌المللی و سیاسی، سیاست‌های پولی و بانکی، برنامه‌های دولت در بخش مسکن، اختصاص منابع و ارائه تسهیلات بانکی، ارائه زمین به سازندگان و دیگر سیاست‌هایی که از سوی دولت به اجرا می‌رسد، می‌تواند نقش زیادی در تعیین قیمت‌ها داشته باشد.
به گفته وی در 6 ماه اول سال 94 بازار مسکن در وضعیت آرامی به سر برده و افزایش قیمت در بازار مسکن را برای 6 ماهه دوم پیش‌بینی نمی‌کنیم، وضعیت فعلی اقتصاد مسکن با توجه به ثبات اقتصادی که در کشور داریم، آرام است و مردم می‌توانند مطمئن باشند که اگر خانه‌ای را فروختند تا چند ماه آینده احتمال اینکه افزایش قیمت وجود داشته باشد، نیست. بنابراین سطح کاذب قیمت‌های پیشنهادی فروشنده‌ها به ناچار با سطح قیمت‌های واقعی تنظیم خواهد شد و بازار مسکن به یک رونق عقلایی که چند سالی است از آن دور است خواهد رسید و به احتمال زیاد تعداد قراردادهای خرید خانه و آپارتمان نیز افزایش چشم گیری خواهد داشت.

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

اجاره آپارتمان در کدام مناطق تهران در بورس است و چرا؟ عوامل تاثیر گذار بر قیمت اجاره آپارتمان چیست؟


شرح : از زمان های گذشته همیشه عوامل اصلی اجاره آپارتمان را عواملی مانند نزدیک بودن مدرسه کودکان، نزدیک بودن خانه به محل کار، دسترسی به مراکز خرید، بزرگراه ها و مراکز شهر تشکیلی می دادند که البته بیشتر این موارد هنوز هم تاثیرگذار هستند.

در اجاره آپارتمان های مسکونی عوامل بیشتری نسبت به اجاره آپارتمان اداری یا دفاتر کار تاثیرگذار می باشند.

اما برخی عوامل هستند که بر قیمت اجاره آپارتمان ها نیز در مناطق مختلف تاثیرگذارند، عواملی مانند نزدیک بودن به مراکز خرید، دسترسی به بزرگراه های اصلی، وضعیت محیطی منطقه و همچنین فصلی که در آن معامله اجاره ملک صورت می گیرد.

به فرض مثال همیشه اجاره آپارتمان در تابستان ها از دیگر فصل های سال گران تر بوده و آنهم به دلیل سهولت اثاث کشی و تعطیلی مدارس در تابستان است.
ضمناً با افزیش جمعیت و بالارفتن ترافیک شهری هم عواملی مانند دسترسی به بزرگراه های اصلی تهران و وضعیت محیطی آن منطقه از تهران نیز به شدت در تعیین قیمت های اجاره آپارتمان تاثیر گذار است که البته در این بین عواملی همچون خلوتی منطقه، شهرت یا اسم در کردن آن منطقه و روی بورس بودن آن هم یا نزدیکی به مناطق اداری شهر هم می تواند تاثیرگذار باشد.

البته در زمینه اجاره املاک اداری معادله تقریباً چیز دیگری است و در این زمینه معمولاً املاکی که سازه اداری تری دارند، جای پارک مناسب تری دارند و به مناطق اداری اصلی شهر، شعب بانک ها و ... دسترسی بهتری دارند بتبع از قیمت بالاتری برخوردارند.

در آخر هم انصاف مالکین در تعیین اجاره آپارتمان ها و مسکن بسیار شرط است زیرا نرخ منطقی افزایش اجاره در هر سال بین 10 الی 15 درصد می باشد که البته در حالتیکه تورم اقتصادی کمتر از این درصدها باشد می بایست مالکین به نرخ تورم سالیانه نگاه کنند.

با تشکر
ملک بان 24
  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

خبری از افزایش قیمت مسکن‌مهر در پردیس نیست


بر اساس اعلام یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید، قیمت‌های مسکن مهر پردیس تنها بر اساس دستورالعمل‌های شماره یک، دو و سه اعلام شده است و هیچ افزایش قیمتی طبق این دستورالعمل‌ها در کار نیست.
وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که به منظور کاهش فشار مالی از دوش متقاضیان مسکن مهر، وزیر راه و شهرسازی پیش از این تاکید کرده بود که مبلغی از متقاضیان بابت خدمات زیربنایی و روبنایی دریافت نشود، این در حالیست که در گذشته بخشی از آورده‌های مردمی برای خدمات زیربنایی هزینه می‌شد.
با توجه به اینکه کلنگ مسکن مهر پردیس دیرتر از سایر شهرهای کشور به زمین زده شد، مشکلاتی پیش روی متقاضیان مسکن مهر این شهر ایجاد شد که هنوز هم در برخی موارد این مسائل از جمله در بحث قیمت‌ها ادامه دارد.
چندی پیش از طریق برخی رسانه‌ها اعلام شد که باز هم مبلغ مسکن مهر پردیس پنج میلیون تومان گران شده است، در همین‌باره احمد اصغری‌مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تاکید کرد که هیچ افزایش قیمتی در پردیس لحاظ نشده چون دستورالعمل‌ شماره سه چنین اجازه‌ای را برای افزایش قیمت آپارتمان ها را نمی‌دهد.
وی درباره آخرین روند تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پردیس گفت: نسبت به دوره‌های گذشته، روند تکمیل پروژه‌ها در پردیس سرعت یافته است. باید بگویم پیش از این فاز 8 تا حدی متوقف شده بود اما در حال حاضر در این فاز نسبت به گذشته فعالیت‌های بیشتری انجام می‌شود تا خانه ها در موعد مقرر تحویل داده شود.
مهرآبادی اظهار کرد: حتی در شهری مثل پردیس که هزینه ساخت و سازها بسیار بالاست اجازه افزایش قیمت مسکن داده نشده است. با جلساتی که برگزار شد و بر اساس دستور کتبی وزیر راه و شهرسازی، تامین خدمات زیربنایی و شبکه‌ها از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید تامین می‌شود که هم اکنون در حال اجرایی شدن است.

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

 2پیش‌بینی از آینده بازار مسکن توسط یک مقام دولتی/افزایش قیمت مسکن در سال 95 و کاهش عرضه مسکن تا سال 96



پیش‌بینی نمی‌شود که برای سال جاری نیز تعداد پروانه‌ها افزایش یابد، بلکه پیش‌بینی می‌شود همین روند تا پایان سال ادامه‌دار باشد.
مدیرکل اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزارت راه و شهرسازی معتقد است:رکود مسکن امسال ادامه دارد اما ممکن است سال آینده اتفاقاتی در این بخش رخ دهد و شاید بازار مسکن بویژه در حوزه خرید و پیش خرید خانه بهبودی را به خود ببیند.
علی چگینی در پیش‌بینی تغییر قیمت و معاملات برای بازار مسکن اظهار کرد: ممکن است سال آینده با توجه به جا افتادن موضوع توافق هسته‎ای و جان گرفتن اقتصاد کشور ، بخش مسکن به سمت مقدار تورم تغییر قیمت دهد اما امسال هیچ تغییر قیمتی رخ نخواهد داد.

وی افزود: بخش مسکن در ایران دوره‎های رونق و رکود را می‌گذراند. بنابراین باید تلاش شود این دوره‌ها عمق رکود کمتر و اوج قیمت در زمان رونق به لحاظ قیمتی ملایم‌تری داشته باشند. چرا که هریک باعث آسیب به تولید کننده و مصرف کننده می‌شود.

به گفته چگینی ، تقریبا 26 ماه است که بخش مسکن در رکود قیمتی و معاملاتی به سر می‌برد. 

وی تصریح کرد: امسال نیز آمارها نشان می‌دهند تقاضا برای ساخت‌وساز چندان تغییر نداشته است و پیش‌بینی نمی‌شود که برای سال جاری نیز تعداد پروانه‌ها افزایش یابد، بلکه پیش‌بینی می‌شود همین روند تا پایان سال ادامه‌دار باشد.
  
مدیر کل اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: آمارها نشان می‌دهد در دو سال آینده مسکن کمتری عرضه می‌شود، چرا که تولیدات مسکن حدود 18 تا 28 ماه برای عرضه نهایی زمان لازم دارد.

وی اظهار کرد : هنگامی که در سال 93 و 94 پروانه ساختمانی کمتری صادر شود، سال‌های 95 و 96 عرضه کمتری در واحدهای مسکونی صورت می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود که این روند همچنان ادامه یابد و این عرضه کمتر مسکن می تواند بر قیمت نهایی خرید و فروش ملک تاثیر بسزایی داشته باشد.

چگینی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز مسکن در حالت رکود بماند، گرچه این موضوع در بلند مدت چندان خوشایند نیست و تولیدکنندگان کمتر می‌شوند، اما در تابستان امسال قیمت مسکن حتی کاهشی هم بوده‌ است. 

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

چرا امروز خانه بخریم از فردا بهتر است؟


از دید کارشناسان و مشاوران املاک فعال در بازار خرید و فروش مسکن، خرید خانه در این روزهای بازار که رکودی سخت حاکم بر بازار مسکن است با قیمتی پایین تر از قیمت عرف منطقه بهترین زمان برای خرید خانه است. 

از یک طرف در شهر تهران از حدود 600 هزار تا یک میلیون خانه خالی وجود دارد که این امر مازاد عرضه در بازار مسکن را نشان می دهد و طبق منحنی عرضه و تقاضای ملک برای رسیدن به حد تعادل می بایست یا قیمت ها پایین بیاد یا تقاضای کاذب برای بازار اتفاق بیافتد، اما چرا امروز زمان مناسب برای خرید خانه است؟

از دید مشاوران ملک بان 24 مالکین بسیاری هستند که این روزها حاضرند با زیر قیمت منطقه ملک خود را به فروش برسانند و این امر در حال حاضر که تقاضای کاذب وجود ندارد قدرت چانه زنی را برای خریداران خانه محفوظ داشته تا بتوانند معامله ملک مورد نظر را در بهترین قیمت ممکن انجام دهند.

اما اشتباه بزرگی که خریداران ملک انجام می دهند این است که به جای اینکه در مواقعی که بازار مسکن در رکود و آرامش به سر می برد خانه مورد نظر خود را خریداری کنند معمولاً صبر می کنند تا بازار دچار یک تقاضای کاذب حاصل از دلالی در بازارهای پولی و مالی دیگر شود، سپس با حجوم خود به سمت بازارمسکن و شروع کردن به خرید و پیش خرید خانه به صورتی نامعقول قیمت خانه و ملک را به شدت بالا می برند که تجربه ثابت کرده است که همیشه در این مواقع این مشتریان خریدخانه هستند که به شدت ضرر می کنند.

رکود حاکم بر بازار مسکن در حال ورود به سال سوم خودش می باشد که نهایتاً تا سال دیگر هم بتواند ادامه دار باشد لذا مشتریانی که برای سکونت خویش به دنبال خرید خانه هستند بهتر است که تقاضای خود را در این بازار آرام و راکد پاسخ بگویند چرا که اصلاً معلوم نیست در جهش آینده بازار مسکن اصلاً آنها بتوانند با بوجه فعلی خود صاحب خانه بشوند یا خیر.

با تشکر
ملک بان 24

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

متقاضیان نگران آینده بازار مسکن/ بنگاه‌های املاک چه می‌گویند؟


با گذشت حدود سه سال از رکود بازار مسکن، سئوال اغلب متقاضیان این است که آیا قیمت مسکن در ماه‌های آینده گران می‌شود یا منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها باشیم؟
6 ماه از آغاز سال94 گذشته است اما تغییری در بازار مسکن دیده نمی‌شود و همچنان شرایط سه سال گذشته بر بازار حاکم است. در این میان سئوال اغلب مردم این است که آیا خانه گران می‌شود یا ارزان؟ در واقع شرایط چند سال گذشته که پس از یک دوره رکود، قیمت‌ها افزایش چندبرابری پیدا می‌کرد، باعث شده است که مردم نگران جهش دوباره قیمت‌ها باشند.
بنابراین بخشی از متقاضیان مسکن که به دنبال خرید خانه جدید هستند، نگرانند تا در فاصله بین فروش تا خرید خانه، مسکن گران شود، همچنین مستاجران هم نگران گرانی دوباره مسکن هستند.
براین اساس، متقاضیان در بنگاه‌های مسکن و یا در هر محفلی به دنبال این سئوال می‌گردند که تا چه زمانی می‌توانند به این رویه بازار مسکن اعتماد کرده و نگران افزایش قیمت‌ها نباشند.
هرچند که رکود، بخش دیگری از بازار مسکن را نشانه گرفته و به شدت ساخت وساز را کاهش داده اما ثبات قیمت‌ها موجب ورود بخشی از متقاضیان به بازار شده است که از گرانی مسکن در آینده بیم دارند.
حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک استان تهران در این باره به مهر گفت: پیش بینی افزایش قیمت تا پایان سال را نداریم و این وعده را به مردم می‌دهیم که نگران جهش قیمت‌ها نباشند و با خیال راحت خانه‌شان را فروخته و در فرصت مناسب مسکن دیگری خریداری کنند.
وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی احتمال افزایش قیمت و تورم را در بخش مسکن به دنبال ندارد، افزود: با توجه به اینکه نقدینگی وارد بازار مسکن نشده است، قیمت‌ها تغییری نخواهد داشت.
نظر مشاوران درباره قیمت مسکن
همچنین یکی از مشاوران املاک با اشاره به اینکه سئوال اغلب مشتریان هنگام مراجعه به بنگاه این است که خانه گران می‌شود یا ارزان؟ گفت: ما به همه مشتریان می‌گوییم که احتمال گرانی امسال وجود ندارد اما برای متقاضی که قصد خرید خانه دارد، فرصت مناسبی است.
این فعال بازار مسکن در پاسخ به اینکه همیشه پس ازچندسال رکود، قیمت‌ها گران می‌شود، به نظر شما دوباره چنین اتفاقی می‌افتد، افزود: تاکنون اینطور بوده اما اینکه برای این دوره هم چنین اتفاقی می‌افتد یا نه، نمی‌توان به صراحت گفت اما ما به مشتریان می گوییم که اگر خانه مناسب پیدا کردند، خریداری کنند و در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها نباشند.
یکی دیگر ازبنگاه‌های املاک در پاسخ به این پرسش به صراحت می‌گوید که قیمت‌ها بازهم افزایش پیدا می‌کند.
وی معتقد است که کاهش ساخت و ساز در این مدت در نهایت منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود، چراکه تعداد مسکن از متقاضیان کمتر است.
البته تعدادی از بنگاه‌ها هم هستند که از نگرانی مردم استفاده کرده و با بیان صحبت‌هایی مبنی بر اینکه تا ماه های آینده مسکن گران می‌شود، سعی به فروش واحدهای خود دارند، اما اغلب بنگاه‌ها معتقدند که امسال تغییر محسوسی در قیمت‌ها نداریم.

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

بهای اوراق تسهیلات مسکن افت کرد


نرخ اوراق تسهیلات مسکن که در هفته گذشته با اندکی افزایش مواجه شده بود، دوباره افت کرد و به مرز 70 هزار تومان برگشت.
اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای شهریور ماه دچار نزول شده و به دلیل رکود حاکم در بخش مسکن و کاهش تقاضا برای خرید خانه و معامله ملک در سراشیبی نزول قرار گرفته است، مجددا در هفته گذشته روند کاهشی به خود گرفت و در مرز 70 هزار تومان ایستاد.
قیمت این اوراق که در هفته گذشته و در سررسید های مختلف به 73 هزار تومان رسیده بود، در هفته گذشته مجددا افت کرد و به قیمت های کمتر از 70 هزار تومان بازگشت.
بررسی وضعیت اوراق "تسه" در فرابورس نشان می‌دهد که قیمت "تسه" اردیبهشت، تیر و مرداد 1394 که هفته گذشته در محدوده ی 73 هزار تومان معامله می شد، افت 3 هزار تومانی را تجربه کردو در محدوده ی 70 هزار تومانی قرار گرفت.
در این میان تسه های سال گذشته در قیمت های 69 هزار تومان معامله شدند به طوری که "تسه" اسفند از 72 هزار تومان به قیمت 70 هزار تومان رسید و تسه مهر، آبان و دی در محدوده ی 69 هزار تومان معامله شد.تسه مرداد و شهریور نیز از قیمت های بالای 72 هزار تومان به 69 هزار تومان رسید و تسه های فروردین، اردیبهشت و خرداد 93 نیز در محدوده ی 69 هزار تومان قرار گرفت که اصلی ترین عامل این کاهش رکود حاکم بر بازار مسکن می باشد.
ادامه‌دار شدن رکود حاکم در بازارها به خصوص بازار مسکن، افزایش پیدا نکردن وام مسکن و در کنار آن مطرح شدن موضوع اخذ مالیات از مسکن عواملی است که افت تقاضا و کاهش قیمت این اوراق را در روزهای اخیر رقم زده است.
اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات با در نظر گرفتن قیمت 70 هزار تومانی به ملبغ شش میلیون و 300 هزار تومان خریداری شود.

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

در قراردادهای پیش فروش مسکن در گذشته چگونه کلاهبرداری صورت می گرفت؟


شرح : در سالهای گذشته یکی از عواملی که به شدت به چهره مشاوران املاک و دفاتر خرید و فروش ملک لطمه وارد آورد کلاهبرداری هایی بود که در زمینه پیش فروش مسکن در این دفاتر رخ می داد اما واقعاً علت چه بود و چگونه این کلاهبرداری ها صورت می گرفت.

حتماً تا کنون بحث مشارکت در ساخت ملک را شنیده اید، تعدادی مالک که صاحب یک ملک کلنگی هستند با همکاری یک مهندس که نمونه کارهای ساختمانی (آپارتمان) های مناسبی را در آن منطقه ساخته است برای ساخت ملک موردنظرشان مشارکت نامه ای را تهیه می کنند. که پس از انجام کارهای اولیه در دفاتر املاک و واگذاری دنگ های مورد توافق (معمولا 60 به 40) در دفاتر اسناد رسمی و تهیه تقسیم نامه و گرفتن جوازهای ساخت مورد نیاز ،فرآیند تخریب و ساخت ملک آغاز می شود.

اما نکته اینجاست که مرحله کلاهبرداری در خرید خانه یا پیش خرید آپارتمان مورد نظر از چه زمانی آغاز می شود.

معمولاً پس از گود برداری ، پی ریزی و اجرای ستون ها، کم کم ساختمان نمای قابل روئتی را پیدا می کند و کم کم با رسیدن به سقف آخر کار مشاوران املاکی که در پی کلاهبرداری بوده اند هم آغاز می شود. از آنجا که تمامی مدارک مانند سند مادر، تقسیم نامه و مشارکت نامه همگی در دفاتر املاک موجود می باشد ، اولین قدم ها برای شروع یک کلاهبرداری بزرگ آغار می شد.

با درج آگهی هایی مانند پیش فروش آپارتمان های استثنایی ، سازه مهندس به نام منطقه و یا خرید خانه رویایی تان زیر قیمت منطقه و ...، مال باختگان را سر ساختمان های مورد نظر می کشاندند و با این وعده که ساختمان یک سال آینده به اتمام می رسد و رشد فلان درصدی خواهد داشت، مشتری خرید یا پیش خرید ملک را به دفاتر املاک می کشاندند و از آنجا که مشخصات شناسنامه ای تمام مالکین ملک مشارکت شده در اختیار آن دفتر املاک بود و در اکثر موارد خود مهندس ساختمان نیز در گروه کلاهبرداری سهیم بود، با نشان دادن مشارکت نامهف تقسیم نامه و سند مادر یک مبایعه نامه صوری برای پیش فروش آپارتمان فلان در طبقه فلان جنوبی یا شمالی نوشته می شد و در حدود 50 درصد قیمت ملک از مشتری (مال باخته) گرفته می شد ، مشتری هم که در خیال خود کمتر از یکسال آینده در آپارتمان دلخواه خود آن هم زیر قیمت منطقه ساکن خواهد شد یکسال را به خیال پردازی می پرداخت اما دو حالت پیش می آمد یا با این صحنه مواجه می شد که ساختمان هیچگاه تکمیل نمی شد و یا پس از تکمیلی هر واحد آپارتمان 10 صاحب پیدا می کرد مواجه می شد.

همین امر مسئولین را برآن داشت تا قوانین جدیدی را برای پیش فروش ملک همانند درج آگهی پیش فروش آپارتمان پس از اخذ تاییدیه و همچنین باطل کردن یک کد مشخص به ازای هر واحد آپارتمان مذکور در تقسیم نامه به نام یک مالک را برای دفاتر املاک ابلاغ نمایند.

با امید به اینکه دیگر هیچ فردی در دام کلاهبرداری های ملکی گرفتار نشود.

ملک بان 24
  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰
ملک بان 24

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور درباره مالیات خانه های خالی به تسنیم گفت: این موضوع باعث افزایش عرضه خدمات اجاره مسکن از سوی مالکان شده است.
حسام عقبایی گفت: با توجه به آخرین آمار در کشور حدود 1 میلیون و 200 هزار و در شهر تهران حدود 400 هزار خانه خالی وجود دارد.
عقبایی تصریح کرد: مالکان در برخی موارد رویکرد سوداگرایانه دارند و هدفشان بالا بردن قیمت مسکن و کسب درآمد بیشتر از طریق فروش این خانه ها به قیمت بالاتر دارند که دولت باید برای برخورد با این افراد تلاش کند.
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با بیان اینکه باید نظارت جامعی درمالیات  خانه های خالی صورت گیرد، گفت: هر کشوری نیازمند نظارت بر خانه های خالی است که در کشور ما برای هماهنگی نیازمند تمهیدات لازمی چون مالیات است و این امر باید بعد از تقویت شبکه تولید و عرضه مسکن صورت گیرد.
وی تصریح کرد: شاید میزان هزینه برای مالیات خانه های خالی از دریافت آن بیشتر باشد اما هدف از اجرا تقویت شبکه توزیع و نظارت برای برقراری توازن بین عرضه و تقاضای خانه است.
عقبایی درباره افزایش قراردادهای صوری اجاره مسکن و یا خرید و فروش خانه با اجرای این قانون گفت: همه قراردادها کد رهگیری دارد که بسیاری از تخلفات را کاهش می دهد.
  • مللک بان 24 مللک بان 24