ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

مللک بان 24

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

افت قیمت بزرگ متراژها در بازار مسکن


بخش مسکن دنیای اقتصادنوشت: بازار فروش آپارتمان‌های کوچک و متوسط متراژ در مناطق معمولی شهر تهران طی ماه‌های اخیر با افزایش نسبی حجم معاملات رو به رو شده است.
بازار فروش واحدهای بزرگ متراژ و لوکس در نواحی شمالی تهران در حالی در شرایط رکودی به سر می‌برد که بسیاری از مالکان این املاک با آشکار شدن نشانه‌های رونق در بازار آپارتمان‌های کوچک و متوسط متراژ در مناطق معمولی، قیمت آپارتمان‌های خود را کاهش داده‌اند تا از این طریق بتوانند دوره فروش واحدشان را کاهش دهند. 
این در حالی است که اگر چه بازار فروش آپارتمان‌های کوچک و متوسط متراژ در مناطق معمولی شهر تهران طی ماه‌های اخیر با افزایش نسبی حجم معاملات رو به رو شده اما بازار فروش واحدهای لوکس و بزرگ متراژ همچنان در حالت رکود قرار دارد. به این ترتیب، همزمان با افزایش حضور تقاضای موثر در بنگاه‌های مسکن برای خرید آپارتمان‌های معمولی، مالکان آپارتمان‌های لوکس هم به امید سرایت تقاضا به بازار این واحدها قیمت‌های پیشنهادی خود را کاهش داده‌اند تا بتوانند در اسرع وقت واحد مسکونی خود را به فروش برسانند.
هر چند برخی از این مالکان خواهان فروش نقدی آپارتمانشان هستند اما اغلب آنها هم‌اکنون حاضرند واحدهایشان را با تخفیف بیشتر نسبت به گذشته و به صورت اقساط چند ماهه هم به مشتریان خوش حساب، قابل اعتماد و برخوردار از وضعیت مالی مساعد واگذار کنند.
با این حال، برخی دیگر از مالکان این دسته از آپارتمان ها، هنوز هم واحدهای خود را با قیمت‌هایی بالاتر از عرف منطقه و ارزش روز این آپارتمان‌ها در بنگاه‌های مسکن فایل کرده‌اند که بازدید مشتریان از این واحدها به مراتب کمتر از آپارتمان‌هایی است که با قیمت مناسب‌تر به بازار مسکن مناطق شمالی شهر تهران عرضه شده‌اند. کارشناسان مسکن در پیش‌بینی‌های خود از وضعیت رونق معاملات خرید آپارتمان در سال 95 اظهار می‌کنند: اگر چه بازار مسکن در بخش واحدهای مصرفی کوچک متراژ و میان متراژ وارد فاز پیش رونق شده است اما به نظر می‌رسد بازار فروش واحدهای لوکس امسال هم در حالت رکود باقی بماند.

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

اثر کاهش نرخ سود بر رونق بازار مسکن، افزایش مدت بازپرداخت اقساط با مسکن چه می کند؟


شرح : بخش مسکن اقتصادنیو در گفت و گو با یک کارشناس مسکن به پرداخت تسهیلات مسکن (کاهش نرخ سود و افزایش مدت اقساط) توسط دولت پرداخت.
مهدی پورمهر، کارشناس اقتصاد مسکن گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف دولت‌ها ایجاد رفاه نسبی و افزایش محبوبیت و مقبولیت در جامعه است لذا پس از انتخابات اخیر مجلس و گذشت نیمی از عمر دولت یازدهم و استمرار رکود اقتصادی از جمله مهترین بخش آن یعنی بخش مسکن برآن شده تا راهکارها و طرح‌های حمایتی مختلفی برای خروج از رکود این بخش ارایه کند.

او افزود: در راستای افزایش قابل توجه تسهیلات مسکن توسط دولت و افزایش نسبی قدرت خرید اقشار مختلف، درصدد آن هستند تا شرایط تسهیلات را برای متقاضیان تسهیل کنند. تبعاً یکی از دلایل استقبال کم از تسهیلات مسکن، عدم توان بازپرداخت اقساط است، بدین منظور دولت سعی کرده تا با کاهش نرخ سود و افزایش مدت بازپرداخت مبلغ اقساط را کاهش دهد تا اثربخشی طرح افزایش یابد.

او در پاسخ به اینکه آیا این تغییرات می‌تواند اقبال عمومی طرح تسهیلاتی مسکن را بهبود بخشیده و باعث ایجاد رونق در مسکن شود، گفت: مطابق شرایط قبلی، تسهیلات مسکن با سود 14درصد و اقساط 144ماهه پرداخت می‌شد که برای مبلغ تسهیلات 160 میلیون‌تومانی مبلغ ماهانه اقساط 2.3 میلیون تومان بوده که در مجموع کل مبلغ بازپرداخت مشتری 331 میلیون تومان خواهد شد که بیش از توان حداکثری اقشار نیازمند مسکن است.

او در پاسخ به اینکه کاهش نرخ سود از 14 به 13 درصد و افزایش دوره اقساط به بیش از 144 ماه چه تغییراتی را در مبلغ اقساط و توان پرداخت مشتریان ایجاد می‌کند؟ گفت: برای پاسخ به این سوال به کمک فرمول جهانی بازپرداخت اقساط (NPV) مبلغ اقساط را با نرخ سود 13 درصد برای مدت‌های 12 الی 240 ماه مورد بررسی قرار دادیم.

او در ادامه افزود: با توجه به نمودارهای زیر مشاهده می‌شود که تغییرات مبلغ اقساط از تعداد اقساط 144 ماه به بالاتر کمتر می‌شود این درحالی است که مطابق نمودار شماره 2، سهم سود از مبلغ اقساط از این ماه به شدت افزایش می‌یابد به عبارتی، در اقساط 240‌ماهه، 64 درصد مبلغ هر قسط را سود تشکیل می‌دهد درحالی که در اقساط 144‌ماهه، این نسبت به 49 درصد کاهش می‌یابد.


او گفت: بنابراین افزایش مدت اقساط نه تنها کاهش محسوسی را در مبلغ اقساط ایجاد نمی‌کند بلکه سود بازپرداخت به بانک را افزایش می‌دهد که در مجموع مشتری بیشتر متضرر می‌شود.

پورمهر افزود: از طرفی، با نگاهی به نمودار شماره 3 که در زیر آمده است، مشخص می‌شود که به ازای کاهش یک‌درصدی نرخ سود تسهیلات، بیشترین کاهش در سود پرداختی مشتری مربوط به دوره اقساط بین 144 تا 156 ماه است.  

این کارشناس اقتصاد مسکن افزود: در مجموع می‌توان گفت مولفه اول یعنی افزایش مدت اقساط تغییر قابل ملاحظه‌ای روی مبلغ اقساط نخواهد داشت از طرفی، کاهش نرخ سود تسهیلات به میزان یک درصد نیز کاهش محسوسی در مبلغ بازپرداخت ایجاد نمی‌کند به طوری که برای مشتریان حسابگر، دوره بهینه بازپرداخت اقساط، 12‌ساله خواهد بود که در شرایط فعلی به مشتریان پرداخت می‌شود.

او گفت: بنابراین می‌توان گفت که تغییرات جدید دولت در پرداخت تسهیلات (کاهش نرخ سود و افزایش مدت اقساط) اثر قابل توجهی در افزایش تقاضای تسهیلات مسکن نخواهد داشت. از این رو، دولت باید راهکارهای دیگری برای خروج بخش مسکن از رکود اتخاذ کند

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

بهبود روند تسهیلات‌دهی به بخش مسکن


مدیر طرح و برنامه بانک مسکن اعلام کرد:
بهبود روند تسهیلات‌دهی به بخش مسکن

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن از رشد حجم تسهیلات پرداختی به بخش مسکن توسط این بانک تحت تاثیر افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت در سال‌گذشته خبر داد.
به گزارش سرویس بازار ایسنا، محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با اعلام آمار پرداخت انواع تسهیلات ساخت و خرید مسکن در 11 ماه اول سال 94 اعلام‌کرد: طی این مدت 9540 میلیارد تومان انواع تسهیلات توسط بانک مسکن (به‌غیر از مسکن‌مهر) به بخش مسکن پرداخت شد که در مقایسه با 7900 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در 11 ماه سال 93، رقمی حدود 21 درصد رشد حجمی در تسهیلات پرداختی به این بخش به ثبت رسیده است. این میزان تسهیلات برای خرید و ساخت 340 هزار و 981 واحد مسکونی پرداخت شده است.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن، این میزان رشد دو رقمی در پرداخت تسهیلات مسکن طی 11 ماه گذشته را مدیون افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن در نیمه دوم سال گذشته عنوان کرد.
سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در اوایل نیمه دوم سال گذشته با احتساب تسهیلات جعاله، در تهران از 45 میلیون به 70 میلیون تومان افزایش پیدا کرد و نوعی از تسهیلات ساخت نیز تا سقف 100 میلیون تومان به مجتمع سازان پرداخت شد.
این تسهیلات با توجه به قدرت بخشی به توان خرید و ساخت مسکن، باعث افزایش حجم پرداخت تسهیلات توسط بانک مسکن شده است.
مرادی در این باره تصریح‌کرد: از کل تسهیلاتی که بانک مسکن در 11 ماه سال گذشته به بخش مسکن پرداخت کرد، 2 هزار و 850 میلیارد تومان به 93 هزار و 476 نفر از متقاضیان خرید مسکن پرداخت شد که این حجم تسهیلات به لحاظ تعدادی، نزدیک به 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال 93 کاهش داشته اما به لحاظ حجم ریالی تسهیلات، تغییر چندانی نداشته است.
مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن همچنین گفت: در 11 ماه اول سال گذشته، 3 هزار و 446 میلیارد تومان از کل 9 هزار و 540 میلیارد تومان تسهیلاتی که بانک مسکن به این بخش پرداخت کرد، در قالب تسهیلات ساخت به سازنده‌ها ارایه شد که این حجم تسهیلات، صرف احداث 100 هزار و 376 واحد مسکونی شد. تسهیلات ساخت در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ تعداد واحد مشمول از رشد 22 درصدی برخوردار بوده که به این ترتیب رشد تسهیلات ساخت پرداختی هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ مبلغ از میزان رشد تسهیلات خرید مسکن بیشتر بوده است.

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

شرایط جدید خرید مسکن مهر

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با مهر با اشاره به وجود 118 هزار واحد مسکن مهر مازاد، گفت: شرط مالکیت شخصی و سابقه 5 سال سکونت در شهر مورد نظر متقاضی، برای فروش واحدها برداشته شده است.
احمد اصغری مهرآبادی با بیان اینکه طرح فروش مسکن‌های مهر در استان‌ها در حال انجام است، گفت: هراستان برای فروش مسکن‌های مهر بدون متقاضی آگهی داده و تاکنون هم تعدادی از این واحدها به فروش رفته است.
وی با اشاره به اینکه چند درصد از این واحدها متقاضی پیدا کرده اند، اظهار داشت: برای فروش این واحدها شرط مالکیت شخصی و سکونت 5 ساله هر متقاضی در استان مربوطه را برداشته ایم اما سایر شرایط همچنان اجرا می شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، تعداد واحدهای بدون متقاضی مسکن را 118 هزار واحد در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: این واحدها در میان پروژه‌های تعاونی ها، سه جانبه و حتی تعدادی خودمالک هم به چشم می خورد و در تمامی استان ها از جمله استان تهران وجود دارد.
مهرآبادی با اعلام اینکه هر استان به طور جداگانه آگهی فروش واحدها را داده است، افزود: تاکنون آمار مشخصی از فروش واحدها به دست نیامده اما در روزهای آینده این اطلاعات جمع آورده شده و اطلاع رسانی می شود.
وی با بیان اینکه از حدود یک ماه قبل آگهی‌های فروش واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر داده شده است، گفت: عمده این واحدها در استان‌های خوزستان، اصفهان، البرز و گیلان قرار دارند اما در سایر استان‌ها هم این واحدها هستند.
هیات دولت در بهمن ماه سال گذشته موافقت کرده است تا مازاد مسکن مهر در برخی از مناطق کشور بدون در نظر گرفتن برخی شرایط، به متقاضیان واگذار شود.

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

سال 95 حال و روز مسکن خوش می شود؟


بخش مسکن باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: برای شروع ماراتن جدید حوزه مسکن اظهارات ضد و نقیضی گفته می شود، برخی به شدت نگران از آینده این بازار هستند و برخی امید به رونق دارند.
از سال 92 رکود سنگینی بر بازار مسکن سایه انداخت و تمهیدات و برنامه ریزی ها برای مقابله با این معضل کارساز نشد و امید به رونق این بازار از سالی به سال دیگر رسید و تمام فکر و ذکر مردم و مسئولین به آینده معطوف شد تاسناریویی را بنویسند تا این آشفته بازار به سامان برسد.
در این بین اگرچه اتفاقاتی همچون برجام و یا پرداخت وام 160 میلیونی رقم خورد و انتظارها را به سمت گره گشایی از مشکلات این بخش برد اما گزارش های میدانی خبرنگار ما و نیز صحبت بسیاری از کارشناسان بازگوی چیز دیگری است آنها معتقدند تصمیمات دولت برای خروج بازار مسکن از رکود چندان تاثیر گذار نبوده است و همین امر نگرانی از آینده این بازار را بیشتر می کند.
شکوفایی صنعت ساختمان از سال آینده
فرشید پورحاجت دبیر کانون انبوه‌سازان کشور گفت: خروج از رکود در حوزه مسکن به این وابسته است که دولت چه تمهیداتی را به عنوان سیاست‌گذار کلان در حوزه مسکن داشته باشد چراکه کمک دولت به این حوزه قطعا شکوفایی در این صنعت را رقم خواهد زد.
وی تصریح کرد: در دولت قبل تمام فعالیت ها معطوف به پروژه مسکن مهر بود و بخش‌های دیگر به فراموشی سپرده شد این درحالی است که مسکن مهر هم نتوانست باری از مشکلات این بخش بردارد و خود به یک معضل تبدیل شد.
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور اظهار داشت:صنعت ساختمان محرک اقتصاد است و رونق در آن در دیگر بخش‌ها نیز تاثیر مثبت دارد.
پورحاجت به نقش بخش خصوصی در این زمینه اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی به تنهایی قادر به رفع مشکلات بخش مسکن نیست و نیازمند کمک دولت است.
امیدی به آینده مسکن نیست
ابوالحسن میرعمادی عضو جامعه مهندسان مشاور ایران با اشاره به اینکه جریان بازار مسکن و ساخت و ساز زنجیروار به هم متصل‌اند، گفت: تا وضعیت اقتصادی ، اشتغال و تامین کار برای جوانان صورت نگیرد تعهدات نسبت به خرید و رونق مسکن خصوصا در زمان حال اتفاق نخواهد افتاد.
وی با اشاره به اینکه یکی از پیش نیازهای حرکت مسکن ثبات وضعیت مالی شرکت‌های داخلی است، گفت: در حال حاضر وضعیت شرکت‌های داخلی به شدت نامناسب است و نمی توانند به تعهدات خود در قبال پرداخت حقوق کارمندانشان عمل کنند.
عضو انجمن مفاخر معماری ایران اظهار داشت: در حال حاضر صنعت ساختمان راکد است که همه این موارد به مسائل اقتصادی برمی‌گردد.
میرعمادی به روند غلط تورمی طی ده سال اخیر اشاره کرد و گفت: بسیاری از بانک‌ها و نهادهای بزرگ که قدرت اقتصادی داشتند تورم مصنوعی در مسکن و ساختمان‌های تجاری ایجاد کردند و این عوارض آنقدر سنگین هستند که دیگر در توان مصرف کننده نیست.
این کارشناس نگرانی شدیدی نسبت به آینده بازار مسکن دارد و معتقد است با شرایط به وجود آمده امیدواری نسبت به این بازار نیست واینطور ادامه داد: تا زمانی که تورم و سود بانکی کاهش نیابد و اشتغال برای جوانان فراهم نشود امیدواری نسبت به این بازار مسکن ندارم.
خروج از رکود با ایجاد اشتغال
احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن معتقد است که رکود دو دلیل عمده دارد که تا کنون هیچ کدام از آنها برطرف نشده است و ادامه داد: دلیل اصلی آن چند برابر بودن عرضه در مقابل تقاضای واقعی است چراکه نزدیک به دو میلیون واحد مسکونی وجود دارد که بدون خریدار مانده است.
وی ناتوانی مردم در وارد شدن به بازار مسکن را یکی دیگر از عوامل پا برجایی رکود برشمرد و گفت: مسکن یک کالای بسیار گران قیمت است و هر کسی نمی تواند آن را تهیه کند از سوی دیگر وام های پرداختی در حد توان مالی مردم نیست و حتی در بهترین حالت هم تنها 50 درصد قیمت مسکن را پوشش می دهد پس تا زمانی که اشتغال و درآمد ایجاد نشود و متقاضیان واقعی مسکن توانمند نشوند خروج از رکود غیرممکن است.
خروج از رکود در نیمه دوم سال 95
سرحدی در ادامه یادآور شد: با وجود برجام و امیدواری هایی که برای رونق مسکن ایجاد کرده است ما می توانیم اولین آثار خروج از رکود را در نیمه سال 95 شاهد باشیم.
وی اظهار داشت: اگر همه این موارد به خوبی پیش برود از سال 96 شاهد یک بازار طبیعی خواهیم بود و عرضه و تقاضا می تواند کار خود را انجام دهد و بازار هم گردش مناسبی داشته باشد اما اگر غیر از این باشد و موانعی بر سر راه این مسائل پیش بیاید همچنان در رکود خواهیم بود.
کاهش قیمت مسکن در نیمه اول سال آینده
سرحدی در ادامه عنوان کرد: قطعا افزایش قیمت به این زودی پیش نخواهد آمد زیرا قیمت را معمولا عرضه و تقاضا تعیین می کند اما چون در حال حاضر عرضه مسکن بسیار زیاد است قیمت ها افزایش نخواهد یافت.
این کارشناس مسکن اظهار داشت: نه تنها قیمت ها تورم نخواهند داشت بلکه تورم معکوس اتفاق خواهد افتاد بالا و در نیمه اول سال آینده به جای رشد قیمت شاهد پایین آمدن آن هستیم بنابراین افرادی که قصد خرید مسکن را دارند می توانند این کار را با آرامش انجام دهند.
و در پایان ...
وضعیت کنونی بازار مسکن که با نبود سرمایه گذار، قدرت خرید پایین مصرف کنندگان و عدم همخوانی عرضه و تقاضا روبرو است حکایت از وخیم بودن حالش را دارد پس نیاز است بزرگان کشور آستین بالا بزنند و به فکر چاره باشند زیرا اگر شرایط به همین منوال پیش برود سیاه چاله های رکود عمیق و عمیق تر خواهند شد .

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، بهترین راه خروج مسکن از رکود در کوتاه‌مدت


بخش مسکن میزان نوشت: اینکه دولت در شورای پول و اعتبار تصمیم بگیرد تا بخشی از منابع را به رونق مسکن اختصاص دهد اگرچه گامی موثر است اما در کوتاه‌مدت به بار می‌نشیند و باید برای میان‌مدت و بلندمدت سیاست‌های دیگری اتخاذ شود.
محمدقلی یوسفی کارشناس اقتصادی درباره تاثیر افزایش وام مسکن بر بازار مسکن برای زوج‌های جوان و خانه اولی‌ها که به تازگی از سوی شورای پول و اعتبار با سقف 160 میلیون در تهران و 120 و 80 میلیون تومان در شهرهای میانی و کوچک به تصویب رسید گفت: واقعیت این است که مشکل مسکن ما ریشه در شرایط اقتصادی کشور دارد. به هرحال سیستم بانکی در گذشته، سیاست‌های نامطلوبی را اتخاذ کرد؛ به گونه‌ای که منابع به سمت تامین اهدافی سوق پیدا کرد که دربرگیرنده تامین منافع یک عده و نه همه جامعه بود. نخست آنکه 15 تا 16 درصد منابع به دولت و مشتریان ویژه تخصیص می‌یافت و حدود 15 درصد نیز به سمت مال‌های تجاری و شرکت‌هایی که سیستم بانکی ایجاد کرده بود می‌رفت و اتخاذ همین سیاست‌ها باعث شد تا قیمت مسکن بالا رود.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبایی افزود: انتظار سیستم بانکی در دوره قبل این بود قیمت مسکن بالا برود تا بتوانند سود ببرند. همچنین به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد کشور و پایین آمدن قدرت خرید مردم نه بخش‌های داخلی و نه خارجی تمایلی به خرید واحدهای ساخته شده و سرمایه‌گذاری در چنین شرایطی نداشتند و در نتیجه منابع، بلوکه شدند و می‌توان گفت افزایش ناگهانی قیمت‌ها تابع سیاست‌های غلط گذشته بود.

این اقتصاددان تاکید کرد: دولت با توجه به فشارهایی که از جوانب مختلف به اقتصاد وارد می‌شود تلاش دارد تا فعالیت‌هایی را در جهت رونق کسب و کار و سرمایه‌گذاری ایجاد کند، اما متاسفانه منابع کافی را در اختیار ندارد.

یوسفی گفت: اینکه دولت در شورای پول و اعتبار تصمیم بگیرد تا بخشی از منابع را به رونق مسکن اختصاص دهد گامی موثر است اما در کوتاه‌مدت به بار می‌نشیند و قطعا باید برای میان‌مدت و بلندمدت سیاست‌های دیگری اتخاذ شود.

وی ادامه داد: بخش‌های صنعتی ما در حال حاضر، با مشکل جدی عرضه مواجه‌اند. کمبود سرمایه‌گذاری و نبود افق روشن در سیاستگذاری مشکلاتی است که تا برای آنها تدبیری جدی اندیشیده نشود نمی‌توان به بهبود وضعیت امیدوار بود. بنابراین تا زمانیکه اهداف و نحوه دستیابی به آنها روشن نشوند اقدام‌هایی از این دست همچون افزایش وام مسکن راهکاری کوتاه‌مدت خواهد بود و برنامه مدون و بلندمدتی برای تامین مسکن مردم و اقشار کم درآمد به شمار نخواهد رفت.

یوسفی پیشنهاد داد: اگر به دنبال اثرگذاری افزایش وام بر رونق اقتصادی در کشور هستیم باید اثرات درازمدت افزایش وام مسکن را در سایر بخش‌های اقتصادی به غیر از مسکن ارزیابی کنیم زیرا مسکن متغیری است که در آن هم بحث عرضه و هم تفاضا مطرح است. بنابراین نمی‌توان در برنامه‌ریزی تنها به یک ویژگی توجه کرد؛ آن هم در تهران که خرید یک واحد مسکونی بسیار دشوار است.

این استاد دانشگاه افزود: تسهیلات 160 میلیون تومانی خرید مسکن برای واحدهای کوچک و متوسط موثر است.

یوسفی گفت: معتقدم تاثیر افزایش وام برای رونق بازار مسکن چندان محسوس و تاثیرگذار نخواهد بود. مخصوصا برای زوج‌های جوانی که اغلب درآمدهای کمی دارند و واحدهای با متراژ کوچکی را تهیه می‌کنند. ممکن است بازپرداخت این وام برای زوج‌های جوانی که از این وام استفاده می‌کنند دشوار باشد و امید است اقساط به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در کنار افزایش میزان وام و کاهش سود، مدت زمان بازپرداخت نیز طولانی‌تر شود.

  • مللک بان 24 مللک بان 24
  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

پیش بینی کارشناسان سایت ملک بان 24 در رابطه با آینده بازار ملک و مسکن


کارشناسان خرید و فروش ملک در سایت ملک بان 24 ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول سال 1395 برای آینده بازار مسکن بهترین ها را آرزو دارند.
شواهد حاکی از این است که پس از رکود 3 ساله بازار مسکن از سال 1391 تا کنون،  سال 95 می تواند نوید بخش تغییرات مثبتی در بازار خرید و فروش ملک باشد ، پس از رخدادهای مثبت توافق هسته ای (برجام) و شروع سرمایه گذاری های خارجی و همچنین با سیاستهای انبساطی بانک مسکن و دیگر بانک های عامل جهت بالا بردن میزان وام مسکن و همچنین پیرو ثبات و تثبیت قیمت مسکن در این 3 سال رکود سال 95 می تواند رونق بازار مسکن را بهمراه داشته باشد.
از آنجا که صنایع وابسته به بازار مسکن در حدود 300 صنعت مستقیم و غیرمستقیم می باشند و با توجه به تأثیر زنجیره وار صنایع و تأثیرپذیری آنها از رکود 3 ساله بازار مسکن و خطرناک بودن ادامه این رکود ، دولت محترم با برنامه های انبساطی و تزریقی خود در پی رونق آفرینی به صورت مستیم در بازار مسکن می باشد کما اینکه در صحبت های اخیر دولتمردان نیز بسیار شنیده شده است.
امید آن می رود که در اواسط تابستان 95 با راه افتادن سرمایه گذاری های خارجی، سرمایه گذاری های دولتی و بانکها موتور خرید و فروش خانه در بازار مسکن، از آپارتمان ها و خانه های کوچک استارت خورده و به صورت سلسله وار تا متراژهای بالاتر نیز کشیده شود و باز هم این امید می رود که تا پیش از پایان سال 95 اکثریت بازار مسکن رگه هایی از رونق و امید را به خود ببیند.
در آخر به عنوان عضوی کوچک از بازار مسکن برای تمامی عزیزان و فعالان بازار مسکن آرزو دارم تا بهترین روزهای رونق بازار خرید و فروش ملک را به خود ببینید اما باز هم تکرار میکنم اگر این رونق با افزایش قیمت بیش از تورم سالانه همراه باشد خریداران امید و انگیزه خود را از دست خواهند داد و رکود باز هم گریبان بازار مسکن را خواهد گرفت.

با تشکر
حامد مرادی
ملک بان 24

  • مللک بان 24 مللک بان 24