ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

مللک بان 24

  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

اجاره آپارتمان در کدام مناطق تهران در بورس است و چرا؟ عوامل تاثیر گذار بر قیمت اجاره آپارتمان چیست؟


شرح : از زمان های گذشته همیشه عوامل اصلی اجاره آپارتمان را عواملی مانند نزدیک بودن مدرسه کودکان، نزدیک بودن خانه به محل کار، دسترسی به مراکز خرید، بزرگراه ها و مراکز شهر تشکیلی می دادند که البته بیشتر این موارد هنوز هم تاثیرگذار هستند.

در اجاره آپارتمان های مسکونی عوامل بیشتری نسبت به اجاره آپارتمان اداری یا دفاتر کار تاثیرگذار می باشند.

اما برخی عوامل هستند که بر قیمت اجاره آپارتمان ها نیز در مناطق مختلف تاثیرگذارند، عواملی مانند نزدیک بودن به مراکز خرید، دسترسی به بزرگراه های اصلی، وضعیت محیطی منطقه و همچنین فصلی که در آن معامله اجاره ملک صورت می گیرد.

به فرض مثال همیشه اجاره آپارتمان در تابستان ها از دیگر فصل های سال گران تر بوده و آنهم به دلیل سهولت اثاث کشی و تعطیلی مدارس در تابستان است.
ضمناً با افزیش جمعیت و بالارفتن ترافیک شهری هم عواملی مانند دسترسی به بزرگراه های اصلی تهران و وضعیت محیطی آن منطقه از تهران نیز به شدت در تعیین قیمت های اجاره آپارتمان تاثیر گذار است که البته در این بین عواملی همچون خلوتی منطقه، شهرت یا اسم در کردن آن منطقه و روی بورس بودن آن هم یا نزدیکی به مناطق اداری شهر هم می تواند تاثیرگذار باشد.

البته در زمینه اجاره املاک اداری معادله تقریباً چیز دیگری است و در این زمینه معمولاً املاکی که سازه اداری تری دارند، جای پارک مناسب تری دارند و به مناطق اداری اصلی شهر، شعب بانک ها و ... دسترسی بهتری دارند بتبع از قیمت بالاتری برخوردارند.

در آخر هم انصاف مالکین در تعیین اجاره آپارتمان ها و مسکن بسیار شرط است زیرا نرخ منطقی افزایش اجاره در هر سال بین 10 الی 15 درصد می باشد که البته در حالتیکه تورم اقتصادی کمتر از این درصدها باشد می بایست مالکین به نرخ تورم سالیانه نگاه کنند.

با تشکر
ملک بان 24
  • ۹۴/۰۶/۲۹
  • مللک بان 24 مللک بان 24

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی