ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

مللک بان 24

  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

در قراردادهای پیش فروش مسکن در گذشته چگونه کلاهبرداری صورت می گرفت؟


شرح : در سالهای گذشته یکی از عواملی که به شدت به چهره مشاوران املاک و دفاتر خرید و فروش ملک لطمه وارد آورد کلاهبرداری هایی بود که در زمینه پیش فروش مسکن در این دفاتر رخ می داد اما واقعاً علت چه بود و چگونه این کلاهبرداری ها صورت می گرفت.

حتماً تا کنون بحث مشارکت در ساخت ملک را شنیده اید، تعدادی مالک که صاحب یک ملک کلنگی هستند با همکاری یک مهندس که نمونه کارهای ساختمانی (آپارتمان) های مناسبی را در آن منطقه ساخته است برای ساخت ملک موردنظرشان مشارکت نامه ای را تهیه می کنند. که پس از انجام کارهای اولیه در دفاتر املاک و واگذاری دنگ های مورد توافق (معمولا 60 به 40) در دفاتر اسناد رسمی و تهیه تقسیم نامه و گرفتن جوازهای ساخت مورد نیاز ،فرآیند تخریب و ساخت ملک آغاز می شود.

اما نکته اینجاست که مرحله کلاهبرداری در خرید خانه یا پیش خرید آپارتمان مورد نظر از چه زمانی آغاز می شود.

معمولاً پس از گود برداری ، پی ریزی و اجرای ستون ها، کم کم ساختمان نمای قابل روئتی را پیدا می کند و کم کم با رسیدن به سقف آخر کار مشاوران املاکی که در پی کلاهبرداری بوده اند هم آغاز می شود. از آنجا که تمامی مدارک مانند سند مادر، تقسیم نامه و مشارکت نامه همگی در دفاتر املاک موجود می باشد ، اولین قدم ها برای شروع یک کلاهبرداری بزرگ آغار می شد.

با درج آگهی هایی مانند پیش فروش آپارتمان های استثنایی ، سازه مهندس به نام منطقه و یا خرید خانه رویایی تان زیر قیمت منطقه و ...، مال باختگان را سر ساختمان های مورد نظر می کشاندند و با این وعده که ساختمان یک سال آینده به اتمام می رسد و رشد فلان درصدی خواهد داشت، مشتری خرید یا پیش خرید ملک را به دفاتر املاک می کشاندند و از آنجا که مشخصات شناسنامه ای تمام مالکین ملک مشارکت شده در اختیار آن دفتر املاک بود و در اکثر موارد خود مهندس ساختمان نیز در گروه کلاهبرداری سهیم بود، با نشان دادن مشارکت نامهف تقسیم نامه و سند مادر یک مبایعه نامه صوری برای پیش فروش آپارتمان فلان در طبقه فلان جنوبی یا شمالی نوشته می شد و در حدود 50 درصد قیمت ملک از مشتری (مال باخته) گرفته می شد ، مشتری هم که در خیال خود کمتر از یکسال آینده در آپارتمان دلخواه خود آن هم زیر قیمت منطقه ساکن خواهد شد یکسال را به خیال پردازی می پرداخت اما دو حالت پیش می آمد یا با این صحنه مواجه می شد که ساختمان هیچگاه تکمیل نمی شد و یا پس از تکمیلی هر واحد آپارتمان 10 صاحب پیدا می کرد مواجه می شد.

همین امر مسئولین را برآن داشت تا قوانین جدیدی را برای پیش فروش ملک همانند درج آگهی پیش فروش آپارتمان پس از اخذ تاییدیه و همچنین باطل کردن یک کد مشخص به ازای هر واحد آپارتمان مذکور در تقسیم نامه به نام یک مالک را برای دفاتر املاک ابلاغ نمایند.

با امید به اینکه دیگر هیچ فردی در دام کلاهبرداری های ملکی گرفتار نشود.

ملک بان 24
  • ۹۴/۰۶/۲۷
  • مللک بان 24 مللک بان 24

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی