ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

مللک بان 24

  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

قیمت مسکن همچنان با قدرت خرید متقاضیان فاصله دارد


یک عضو هیئت مدیره کانون انبوه سازان اعلام کرد قیمت مسکن به کف هزینه‌های ساخت خانه رسیده اما با قدرت خرید متقاضیان مسکن فاصله دارد. به گزارش صدای امید به نقل از ایسنا، ایرج رهبر گفت: نه می‌توان به طور کامل نظریه رسیدن قیمت مسکن به کف را تایید و نه کاملا رد کرد. از یک سو برای سازندگان مسکن مقدور نیست که با توجه به هزینه‌های تولید، قیمت‌ها را پایین بیاورند و از سوی دیگر متقاضیان هنوز توان خرید ندارند لذا تا زمانی که قدرت خرید مشتریان به سطح قیمت فعلی مسکن برسد قیمت‌ها ثابت می‌ماند. 
او در ادامه بیان کرد: کسانی که طی سه سال اخیر اقدام به ساخت مسکن کرده‌اند چون با قیمت‌های بالا ساخته‌اند نمی‌توانند قیمت‌ها را پایین بیاورند، مگر این‌که به دلایلی همچون بدهکاری مجبور شوند تعدادی از واحدها را پایین‌تر از عرف بازار به فروش برسانند. در این حالت بخشی از جامعه‌ مصرفی وارد می‌شود و مسکن مورد نیاز خود را تهیه می‌کند. او با تاکید بر این‌که هم‌اکنون مسکن ظرفیت افزایش قیمت ندارد، گفت: اگر مسکن روزنه‌ای برای افزایش قیمت پیدا کند ممکن است این اتفاق رخ دهد اما به اعتقاد من در حال حاضر با توجه به نبود متقاضی چنین شرایطی برای بخش مسکن فراهم نیست. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیز با تاکید بر اینکه قیمت‌های واقعی مسکن به سال 89 رسیده است، گفت: اگر کسی نیاز به مسکن دارد، اکنون فرصت مناسبی برای خرید مسکن است.

  • ۹۴/۰۸/۲۳
  • مللک بان 24 مللک بان 24

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی