ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

مللک بان 24

  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

رونمایی از صندوق پس انداز مسکن یکم


افتتاح صندوق پس انداز یکم، رونق بازار کالاهای اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان، جزئیاتی از توافق نفتی ایران و روسیه و تولید 1.7 تن برنج از مهمترین اخبار اقتصادی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته‌ای که گذشت، وزارت راه و شهرسازی جزئیات طرح جامع مسکن را برای سال های 1393 تا 1405 اعلام کرد.

در این طرح که به صورت پیش نویس و غیرقابل استناد به منظور کسب نظرات اندیشمندان و متخصصان در مجامع علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و همچنین فعالان بخش خصوصی، عمومی و دولتی مرتبط با حوزه مسکن انتشار یافته است، وزارت راه و شهرسازی از اندیشمندان و صاحب نظران برای ارایه نظر در این باره دعوت کرده است.

بنابراین گزارش نسخه پیش نویس به مدت 30 روز از زمان انتشار بر روی درگاه الکترونیک وزارت راه و شهرسازی در دسترس عموم قرار خواهد داشت و بعد از بررسی نظرات و اعمال تغییرات لازم، نسخه اصلی جهت طرح در مراجع اجرایی انتشار می یابد.

افتتاح صندوق پس انداز مسکن یکم

همچنین در این هفته از حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم رونمایی شد. در این صندوق وام 80 میلیون تومانی برای تهران و 60 میلیون تومانی برای شهرهای بزرگ و 40 میلیون تومانی برای سایر مناطق در نظر گرفته شده است. بانک مرکزی در حال حاضر پرداخت سقف‌های مذکور را پذیرفته و با توجه به اینکه امکان افزایش و تغییر میزان این وام وجود دارد، سالانه با ارزیابی‌های عملکرد پیشنهاد برای بررسی به بانک مرکزی ارائه می شود.

براین اساس، این صندوق امکان سپرده گذاری را برای خانه اولی ها به شکلی فراهم می‌کند که با حداقل نرخ سود تسهیلات که در حال حاضر 14 درصد است و حداکثر دوره بازپرداخت آن12 سال است، زوجین بتوانند از تسهیلات آن استفاده کنند. افرادی می توانند از این نوع تسهیلات استفاده کند که تاکنون از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها جهت خرید، احداث، تعمیر و غیره در بخش مسکن استفاده نکرده باشند، همچنین از امکانات دولتی در بخش مسکن برخوردار نبوده و متاهل یا سرپرست خانوار باشند. همچنین این نوع وام به واحدهای مسکونی تعلق می گیرد که از تاریخ پروانه ساخت آنها بیش از 7 سال نگذشته باشد و از تاریخ صدور نیز بیش از 3 سال نگذشته باشد.

  • ۹۴/۰۳/۲۲
  • مللک بان 24 مللک بان 24

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی