ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

مللک بان 24

  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

پرداخت تهسیلات 80 میلیونی خرید مسکن تا پایان امسال


در نشست خبری طرح جامع مسکن مظاهریان در پاسخ به خبرنگار راه و شهرسازی باشگاه خبرنگاران مبنی بر زمان پرداخت تسهیلات 80 میلیون تومانی به متقاضیان گفت: در صورتی که متقاضیان 40 میلیون تومان سپرده‌گذاری در بانک مسکن را امسال انجام دهند می‌توانند تا پایان سال این تسهیلات را دریافت کنند.


مظاهریان با اشاره به اینکه طرح جامع مسکن برای 12 سال آینده بازار مسکن گفت: این طرح برای 12 سال آینده بازار مسکن ساماندهی شده است گفت: ‌طرح جامع مسکن جوابگوی تمامی خواسته‌های متقاضیان است.


وی افزود: طرح جامع مسکن مربوط به برنامه چهارم توسعه بوده و این طرح در سال 84 تهیه شد و بعد از گذشت 10 سال از تصویب این طرح ما شاهد تحولات اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای بوده‌ایم بنابراین لازم بود که این طرح مورد بازنگری قرار گیرد.


مظاهریان اظهار داشت: این برنامه در پنج سند راهبردی و سند موضوعی مورد توجه قرار گرفته و هدف اصلی آن در وزارت راه و شهرسازی تهیه مسکن برای آحاد جامعه بوده است.


معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ما سعی داریم شاخص توان‌پذیری مسکن را در افق 1405 از12 سال به هشت سال کاهش دهیم و برای همین موضوع پنج هدف اصلی و هشت محور اصلی را در طرح جامع مسکن گنجانده‌ایم.


وی یادآور شد: تهیه مسکن برای خانوارهای کم‌درآمد، مسکن روستایی، مسکن استیجاری و مسکن اجتماعی از محورهای اصلی برنامه اجرایی در طرح مسکن است.


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: برای اجرایی کردن این طرح یک دبیرخانه در وزارت راه و شهرسازی ایجاد کردیم که مسئولیت رصد تحولات اقتصاد کلان و همچنین تحولات مسکن را بر عهده دارد و متناسب با این تحولات این دبیرخانه تغییرات لازم را به عمل می‌آورد.


مظاهریان تأکید کرد: در طی اجرایی کردن طرح جامع مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز اقدامات لازم  را انجام می‌داد و در این طرح اولین مسئله مورد توجه ما آن بود که باید بخش توسعه مسکن را معطوف می‌کردیم.


وی با اشاره به اینکه در طرح جامع مسکن نوسازی بافت‌های فرسوده مورد توجه قرار گرفت، گفت: در حال حاضر تمامی بافت‌های فرسوده در کشور دارای خدمات زیربنایی، روبنایی و همچنین دارای هویت شهری هستند بنابراین مشکلاتی مانند مسکن مهر در این طرح ایجاد نمی‌شود.


وی توضیح داد: بر همین اساس مصوب کردیم که 300 هزار وام ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به مدت شش سال با 9 درصد پایین‌تر از نرخ تسهیلات عمومی به متقاضیان پرداخت شود و در آخرین پرداخت نیز 35 هزار قرارداد ساخت طی دو ماهه اول امسال پرداخت شده است.


مظاهریان تصریح کرد: در بخش ‌روستاها نیز 200 هزار تسهیلات 15 میلیون تومانی با نرخ 5 درصد برای ساخت و ساز در مناطق روستایی پرداخت شده است.


معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ما تنها در عرضه مسکن فعالیت نداشته‌ایم گفت: بخش تقاضا را نیز تحلیل کردیم به طوری که با افزایش قیمت زمین در یک دهه گذشته نرخ تسهیلات مسکن را از 35 میلیون تومان به 80 میلیون تومان در کلانشهرها افزایش دادیم.


وی یادآور شد: این تسهیلات از طریق بازگشت به خط اعتباری مسکن مهر سرمایه‌گذاری می‌شود و به متقاضیان پرداخت می‌شود.


مظاهریان تأکید کرد: در این نگاه جدید هدف ما تشویق به پس‌انداز در اقشار مختلف در یک بازه زمانی است و این تسهیلات برای خانه اولی‌ها شامل زوج‌های جوان است.


وی توضیح داد: قانون پیش‌فروش مسکن نیز در این طرح گنجانده شده به طوری که ما سعی کرده‌ایم در بخش‌های مختلف یک همگرایی بین سازنده، بانک‌ها و خریداران ایجاد کنیم.


وی خاطرنشان کرد: بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در سه دهه گذشته مسئولیت و پشتوانه پرداخت تسهیلات برای متقاضیان است.


مظاهریان با اشاره به اینکه در طرح جامع مسکن یک ماه قرار داده‌ایم تا کارشناسان و مسئولان نظرات و ایده‌های خود را ارائه کنند گفت:  ما در تیر ماه امسال طرح جامعه مسکن را رونمایی خواهیم کرد.


وی با اشاره به اینکه توافقات خوبی با بنیاد مسکن برای ساخت مسکن اجتماعی منعقد کرده‌ایم گفت: در قالب یک توافقنامه با بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان منعقد کرده‌ایم و 8 هزار و 700 واحد را با برنامه‌ریزی‌های دقیق بنیاد مسکن برای اقشار کم‌درآمد بر عهده گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: یک تیم اقتصادی در وزارت خانه راه‌اندازی کردیم که فرزین یزدانی مدیر علمی این طرح است.



یزدانی مدیر علمی طرح جامع مسکن با اشاره به اینکه این طرح دارای چند ویژگی مشخص است گفت: اولین ویژگی آن این است که بر مبنای آسیب‌شناسی برنامه‌ریزی شده و تمامی شرایط اقتصادی کشور را در نظر گرفته است.


وی افزود: در حال حاضر شرایط اقتصادی در جهان متلاطم است و این شرایط در ایران نیز متلاطم‌تر است بنابراین ما سعی کرده‌ایم یک برنامه دقیق و غیرقابل تغییر برای مدت طولانی تدوین کنیم.


یزدانی افزود: مرحله بعدی ایجاد یک نظام پایش است و بر اساس آن چهار مرحله تغییر انجام گرفت.


وی یادآور شد: تدوین یک برنامه مسکن برای مناطق مختلف کار درستی نیست و سعی شد در این طرح برای اقشار کم‌درآمد سکونت‌گاه‌های رسمی را انتخاب کنند.


وی توضیح داد: در این برنامه یک نیازسنجی و تأمین زمین برای 20 هزار جمعیت انجام شد و با توجه به ریسک بالا این برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر انجام شد.


یزدانی خاطرنشان کرد: مجری طرح جامع مسکن دانشگاه صنعتی شریف بوده و از دی ماه سال 92 به تدریج بازنگری و ویرایش این سند صورت گرفت.


در ادامه مظاهریان با اشاره به اینکه تولید مسکن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود گفت: بنابراین دولت نقش تدوین و راهبرد این برنامه‌ها را متناسب با نیاز جمعیت بر عهده دارد و به همین خاطر مسکن‌های حمایتی و اجتماعی را بر عهده گرفته است.


مظاهریان با اشاره به اینکه با تسهیلات 80 میلیون تومانی می‌توانیم یک واحد 75 متری در منطقه متوسط تهران خریداری کنیم گفت: این تسهیلات برای اقشار متوسط جامعه است و متقاضیان به جای پرداخت اجاره، اقساط این تسهیلات را بپردازند.


وی خاطرنشان کرد: بانک مسکن ظرف امروز یا فردا جزئیات تسهیلات 80 میلیون تومانی را به شعبات ابلاغ می‌کند.

  • ۹۴/۰۳/۱۸
  • مللک بان 24 مللک بان 24

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی