ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

مللک بان 24

  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

آینده بازار مسکن چه می‌شود؟

شرح : یک کارشناس بازار پولی و مالی گفت: مصوبه مسکنی اخیر شورای پول و اعتبار اگر منابع را به سمت ساخت و ساز و نوسازی بافت فرسوده سوق دهد، تاثیر بلندمدت و قابل توجهی بر بازار مسکن دارد.
کاظم دوست‌حسینی در رابطه با تاثیر تصمیم اخیر بانک مرکزی در حوزه مسکن، اظهار کرد: احتمال داده می‌شود تصمیم اخیر بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار مبنی بر ایجاد موسسات پس انداز و تسهیلات مسکن، نمونه‌ای از افزایش تعداد نهادهای پولی و مالی است، که این موضوع محرک گردش پول بوده و افزایش گردش پول، میزان تورم را افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه سیاست کلی دولت در چند وقت اخیر ایجاد رونق در پی تحرک تقاضا بوده است، افزود: طرح‌هایی که در چند وقت گذشته به مرحله اجرا درآمده است آثار کوتاه مدت داشته و رونق در سایه افزایش تورم رخ داده است.
این کارشناس بازار پولی و مالی یادآور شد: تصمیم اخیر بانک مرکزی اگر سرمایه و تسهیلات را به سمت تولید و عرضه مسکن در کنار نوسازی و بهسازی بافت فرسوده سوق دهد بسیار مناسب است و در نهایت عاملی خواهد شد تا قیمت تمام شده مسکن کاهش یابد.
دوست‌حسینی تاکید کرد: در زمان فعلی با توجه به قیمت پایین مصالح ساختمانی فرصت مناسبی برای اجرای این طرح است، اما باید مدت زمان ساخت و ساز مد نظر قرار گیرد زیرا با افزایش مدت زمان ساخت قیمت تمام شده مسکن افزایش می‌یابد که این موضوع هدف اصلی مصوبه اخیر بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار را زیر سوال می برد.
وی بار دیگر خاطرنشان کرد، اگر هدایت منابع به سمت نوسازی، بهسازی و ساخت و ساز باشد تصمیم بانک مرکزی مناسب است، اما اگر منابع در راستای خرید خانه‌های فرسوده باشد تاثیر این تصمیم کوتاه مدت بوده و مشکلات مردم در تهیه مسکن که جزء اولویت‌های اولیه آن‌ها است، رفع نخواهد شد.
این کارشناس بازار پولی و مالی، گفت: تصمیم اخیر بانک مرکزی در سیاست فعالیت بانک‌ها به خصوص بانک مسکن تعریف شده بود، اما بانک‌ها به دلیل کمبود نقدینگی و بروکراسی توان پرداختن به این موضوع را نداشتند.
دوست‌حسینی بیان کرد: احتمال داده می‌شود ایجاد صندوق‌های پس انداز مسکن، سرمایه مردمی را به هدف سرمایه گذاری در صندوق‌های مسکن از بانک‌ها خارج کند و در نهایت این تصمیم به بازار مسکن کمک قابل توجهی داشته باشد.
  • ۹۵/۰۶/۲۵
  • مللک بان 24 مللک بان 24

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی