ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

مللک بان 24

  • ۰
  • ۰

به گزارش ایسنا، اواخر بهمن ماه بعد از آن‌که دولت با برخی پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر بخصوص در شهرهای اطراف تهران مواجه شد تصمیم گرفت برای کمک به متقاضیان و نیز پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها تسهیلات مسکن مهر را از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان برای واحدهایی که فروش اقساطی نشده و دارای بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بودند افزایش دهد.


به دنبال این اقدام سازندگان به بانک مسکن احاله شدند که بانک به دلیل کمبود منابع شروطی را برای تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفت. به طور مثال اعلام کرد فعلا قادر است به شهرهای اولویت‌دار تسهیلات را پرداخت کند. هم‌چنین سازندگان باید گواهی مالیاتی بگیرند و نباید چک برگشتی داشته باشند که البته بعدا شرط سوم با توجه به سیاست رفع موانع تولید توسط دولت حذف شد.


اما سازندگان معتقدند دلیلی بر تعیین شروط جدید نبود؛ زیرا وثیقه تغییری نکرده بود که نیاز به این اقدامات باشد. به هر صورت پردیس که ۸۰ هزار واحد در آن جانمایی شده و تمام واحدها مشمول افزایش وام می‌شدند به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی سایت‌های مسکن مهر تعیین شد و پیمانکاران به بانک معرفی شد اما بنا به گفته‌ی سازندگان هنوز هیچ پولی توسط بانک پرداخت نشده است.


به نظر می‌رسد بانک مسکن دل خوشی از تسهیلات تکلیفی ارزان قیمت ندارد، به همین دلیل در شرایط فعلی با تعیین شرایط محدودکننده قصد دارد برای خود زمان بخرد. حتی بعد از انجام کلیه مراحل توسط سازندگان، تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی دست پیمانکاران را نگرفته است.


در این خصوص یکی از سازندگان مسکن مهر پردیس گفت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بانک مسکن آمادگی پرداخت تسهیلات بیشتر به مسکن مهر را ندارد؛ زیرا وامی که قرار است به ۲۷۴ هزار واحد باقی‌مانده تزریق شود رقم نسبتا زیادی است که از توان بانک مسکن خارج است.


ایرج رهبر اظهار کرد: بعد از آن‌که بانک شروط جدید را اعلام کرد ما مدارک خود را کامل و مراحل را طی کردیم اما هنوز پس از شش هفته از اعلام مصوبه، تسهیلات پرداخت نشده و احتمالا تا پایان سال نیز پولی دست ما را نخواهد گرفت هم‌اکنون در آستانه سال جدید، سازندگان شرایط سختی را می‌گذرانند؛ زیرا حدود شش ماه است که هیچ دریافتی نداشته‌ایم.


وی درباره پیشرفت فیزیکی مسکن مهر پردیس گفت: برآورد ما از مشاهدات عینی، متوسط پیشرفت ۷۵ درصدی واحدهای مسکونی را نشان می‌دهد اما زیرساخت‌ها و روبناها از پروژه‌های مسکونی عقب است. انشعابات، آسفالت، مدرسه، مسجد و خدمات درمانی در شهر پردیس به کندی پیش می‌رود.


رهبر با اشاره به توپوگرافی خشن پردیس خاطرنشان کرد: شرایط سخت و ناهموار پردیس، هزینه‌ها را بالا برده است و دولت نتوانسته از عهده‌ی این شرایط بربیاید. البته امیدواریم با استفاده از یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی که دولت قول داده به زیرساخت‌ها اختصاص دهد مشکلات تا حدود زیادی مرتفع شود.

  • ۹۵/۱۲/۱۶
  • مللک بان 24 مللک بان 24

مسکن مهر-تسهیلات مسکن مهر-مسکن مهر پردیس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی