ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

مللک بان 24

  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

بازار مسکن مقاوم در برابر ترامپ


رئیس کانون صنفی انبوه‌سازان تهران معتقد است قیمت مسکن تا پایان سال ثبات خود را حفظ می‌کند.
بازارهای پراهمیت کشور ما از بورس و ارز گرفته تا سکه و طلا به نتیجه غافلگیر‌کننده انتخابات آمریکا واکنش شدیدی نشان دادند و تنها بازاری که واکنش آنی به این رویداد نداشت، بازار مسکن بود. البته این جزو ذات بازار مسکن است که نسبت به تحولات سیاسی و اقتصادی واکنش فوری ندارد ولی کارشناسان معتقدند وضعیت و ساختار بازار مسکن کشور ما به شکلی است که انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا تغییر خاصی در آن ایجاد نمی‌کند و این بازار به نوعی مقاوم‌ترین بازار کشور در برابر اتفاقات خارجی و اخیرا رئیس‌جمهوری شدن ترامپ است.
قیمت مسکن حباب ندارد
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار ، حسن محتشم درباره تاثیر انتخاب ترامپ به ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید: انتخاب ترامپ ریسک سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را بالا برده و سرمایه‌گذاران را به طرف دارایی‌هایی مثل ارز و طلا سوق می‌دهد اما تاثیر خاصی بر بازار مسکن نخواهد داشت. درواقع بازار مسکن ما سه سال است که رکود سنگینی را تجربه می‌کند و سرمایه‌ها به این بازار وارد نمی‌شود و اتفاق خارجی هم نمی‌تواند این روند را تغییر دهد. حسن محتشم افزود: به نظر نمی‌رسد نتیجه انتخابات آمریکا رکود بازار مسکن را عمیق‌تر کند چون قیمت مسکن طی سال‌های اخیر کاهش داشته و حباب ندارد.
رکود بازار مسکن ریشه‌های ساختاری دارد
دکتر مهرداد مظفری ، تحلیلگر اقتصادی نیز درباره تاثیر انتخاب ترامپ بر بازار مسکن کشور  گفت: ریشه رکود بازار مسکن به عواملی از جمله جهش غیراصولی قیمت‌ها طی چند دوره زمانی، خصوصا سه سال منتهی به سال 91 به دلیل هجوم نقدینگی به این بازار، همچنین گرانی پول در ایران و حبس سرمایه‌های بانک‌ها در بازار مسکن باز می‌گردد و این عوامل از مشکلات ساختاری اقتصاد کشور ما نشات می‌گیرند و هیچ عامل خارجی ای نمی‌تواند تاثیر عمده‌ای بر ریشه‌های مشکل بازار مسکن ما داشته باشد. به گفته این کارشناس اقتصادی بازار مسکن طی سالیان طولانی امن‌ترین بازار کشور برای سرمایه‌گذاران بوده ولی این وضعیت طی سال‌های اخیر دچار تغییر شده و این تغییر بیش از آنکه از عوامل خارجی تاثیر بپذیرد، متاثر از عوامل داخلی مثل رشد نقدینگی و تورم است.
گریز سرمایه‌گذاران از بازار مسکن
دکتر منصور غیبی، کارشناس اقتصاد مسکن هم با اشاره به گروه‌های متقاضی ورود به بازار مسکن گفت: بازار مسکن دو گروه متقاضی دارد؛ یکی خریداران واقعی- یعنی نیازمندان خانه به عنوان سرپناه - و دیگری متقاضیان سرمایه‌گذاری و خرید خانه به قصد فروش و کسب سود. انتخاب ترامپ تاثیری بر گروه اول ندارد و درباره گروه دوم هم مدت زمان زیادی است که سرمایه‌گذاران از بازار مسکن گریزان شده‌اند چون سود مورد انتظار آنها را ندارد. بر این اساس بازار مسکن واکنش خاصی به انتخاب ترامپ و اظهارات و اقدامات آتی وی نخواهد داشت و درواقع این بازار مقاوم‌ترین بازار کشور در برابر این رئیس‌جمهوری جنجالی آمریکاست.
  • ۹۵/۰۸/۲۲
  • مللک بان 24 مللک بان 24

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی