ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

مللک بان 24

  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

تحویل 100 هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از تحویل 100 هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت خبر داد.
به گزارش ایسنا، احمد اصغری مهرآبادی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: تا پایان امسال 300 هزار واحد مسکن مهر را تحویل می‌دهیم که بدین ترتیب مجموع افتتاح‌های مسکن مهر دولت تدبیر و امید به یک میلیون واحد می‌رسد البته به شرطی که در تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مشکلی نداشته باشیم.
وی درباره‌ی نحوه تامین خدمات مسکن مهر به مصوبه اخیر دولت برای کمک به وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: 1000 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی، 400 و 250 میلیارد کمک دولت به اضافه 100 میلیارد تومان از محل منابع خود وزارت نیرو قرار است به این وزارتخانه برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر اختصاص یابد.
مهرآبادی این را هم گفت که وزارت راه و شهرسازی از محل فروش اراضی و تهاتر دارد به مساله‌ زیرساخت‌ها کمک می‌کند.
وی ادامه داد: تاکنون 700 میلیارد تومان از منابع داخلی خودمان برای مسکن مهر استفاده کرده‌ایم از این به بعد هم این کار را می‌کنیم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین از ابلاغ مصوبه برای عمران‌سازی مسکن مهر که دو هفته پیش ابلاغ شده خبر داد و گفت: دولت اجازه داده تا از محل منابع داخلی خودمان برای عمران‌سازی و همچنین از محل فروش واحدهای بدون متقاضی بتوانیم در جهت تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی استفاده کنیم.
مجموع واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر 117 هزار واحد است که مهرآبادی گفت: از زمانی که شرایط محدود کننده مسکن مهر را برای فروش این واحدها برداشته‌ایم 1500 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

او همچنین اظهار کرد: واحدهای باقی‌مانده 93 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که تلاش می‌کنیم پروژه‌ها به 100 درصد برسد. سال 1392 پیگیر افزایش تسهیلات مسکن مهر از 25 تا 30میلیون تومان بودیم که اگر همان سال این اتفاق می‌افتاد الان این مشکلات بسیار کمتر بود.
از کل دو میلیون و 500 هزار واحد مسکن مهر حدود 307 هزار واحد باقی‌مانده که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: سرعت گرفتن پیشرفت پروژه‌ها به عهده خود مردم است لذا تقاضا می‌کنیم در تکمیل آورده خود اهتمام کنند.
مهرآبادی تصریح کرد: یکی از سیاست‌هایی که از ابتدای سال 1393 دنبال کردیم این بود که تحویل، مقدم بر افتتاح رسمی این تصمیم درستی بود، زیرا به عنوان مثال وقتی کلید واحدهای پردیس را به متقاضیان دادیم آنها ایرادات را دیدند و به ما منتقل کردند که این خیلی خوب است.
وی در خصوص روند واگذاری واحدهای مسکن مهر پردیس هم ادامه داد: از مجموع 82 هزار و 500 واحد پردیس ساخت 43 هزار واحد به اتمام رسیده و طبق وعده نریمان – مدیر عامل شهرهای جدید زمینه‌ی تحویل 35 هزار واحد فراهم است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر درباره واحدهای فاقد خدمات زیربنایی و روبنایی در کل کشور، اضافه کرد: 230 هزار واحد فاقد خدمات است که در صددیم تا پایان سال که اتمام پروژه مسکن مهر است همه آنها را تحویل دهیم.
مهرآبادی آمار دقیقی از مجموع آورده مردم در طرح مسکن مهر نداشت با این حال این رقم را حدود 40 هزار میلیارد تومان برآورد و اظهار کرد: 55 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی، 40 هزار میلیارد تومان آورده متقاضیان، 15 هزار میلیارد تومان هزینه انشعابات که بدین ترتیب می‌توان کل هزینه مسکن مهر را حدود 105 هزار میلیارد تومان تخمین زد.
وی بزرگ‌ترین ایراد مسکن مهر را گستردگی آن دانست و افزود: این گستردگی حیطه نظارت را برای ما سخت کرده است. پروژه مسکن مهر در هزار شهر اجرا می شود که در مواردی مکان‌یابی نادرست هزینه‌هایی را تحمیل کرده است. انتقادی که آقای آخوندی به این طرح دارند به این دلیل است که باید بودجه این پروژه در نظر گرفته می‌شد و سپس به مرحله اجرا در می‌آید.

بانک‌ها زیربار پنج میلیون تومان مابه‌التفاوت تسهیلات مسکن مهر که از 25 به 30 میلیون تومان افزایش یافته نمی‌روند، این سوال یکی از خبرنگاران بود که مهرآبادی در پاسخ به آن گفت: در سال 1393 تلاش شد 700 هزار واحد را فروش اقساطی کنیم، چرا که آقای رییس جمهور تاکید کردند دولت مکلف است تمام پروژه‌هایی مسکن مهر که از دولت قبل بوده را تکمیل کنیم.
وی ادامه داد: بانک مرکزی می‌گوید واحدهایی که تسهیلات آنها از 25 به 30 میلیون تومان افزایش یافته پروژه‌های جدید است ولی ما گفتیم نه اینها مربوط به دولت قبل است و باید به آنها تسهیلات داده شود. موضوع را در دفتر آقای جهانگیری – معاون اول رییس جمهور – مطرح کردیم که ایشان گفتند باید پرداخت شود بعد بانک گفت ما با سود چهار درصد نمی‌دهیم قرار شد سود 14 درصد بدهند و هفت درصد هم دولت یارانه بدهد، لذا ما خواهش می‌کنیم بانک مرکزی در این زمینه کمک کند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تصریح کرد: 84 هزار واحد نیازمند تسهیلات است که 55 هزار واحد آن قبلا به بانک معرفی شده است در حال حاضر نیز بانک مسکن آماده اجازه از بانک مرکزی است.
یکی از خبرنگاران گفت در هشتگرد واحدهایی تحویل داده شده که حتی تانکر آب ندارد که مهرآبادی در این باره اظهار کرد: اگر چنین اقدامی انجام شده اشتباه بوده است شاید کار تعاونی‌ها بوده یا خود مردم این اقدام را صورت داده‌اند. مثلا در کرمانشاه‌ دیدیم مردم خانه‌ها را قبل از اتمام تصرف کردند. در را شکسته‌اند و وارد شده‌اند، چون نیاز داشتند، مستاجر بوده‌اند، مشکلات مالی داشته‌اند، لذا اقدام به تصرف واحد خود کرده‌اند پس نمی‌توان گفت ما اینها را تحویل داده‌ایم.
وی درباره روند رسیدگی به پرونده کلاهبرداری شش میلیاردی از مسکن مهر معلولان هشتگرد هم گفت: ما مردم را راهنمایی کردیم تا از طریق مراجع قضایی مساله را پیگیری کنند. در این رابطه بهزیستی پیگیر قضیه است.

  • ۹۵/۰۴/۳۱
  • مللک بان 24 مللک بان 24

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی