ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

ملکبان24

بانک اطلاعات ملک و املاک

مللک بان 24

  • ۰
  • ۰

ملک بان 24

پیش‌بینی قیمت مسکن پس از توافق هسته‌ای/ بازار مسکن از فردا تکان می خورد


روزهای سخت تصمیم گیری برای خرید مسکن فرا رسیده است. برخی می‌گویند خانه بخرید و برخی می‌گویند نخرید. حال در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در حال انجام است، باید چه کرد؟
در روزهای نفس‌گیر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در وین بازارهای داخلی بیشترین انتظار را می‌کشند . مسکن نیز یکی از این بازارها است که سهم 30درصدی در اقتصاد کشور را ایفا می‌کند و حدود دوسالی می‌شود که به رکود رفته است.

حدود یک ماه از فصل تابستان گذشته و به نظر می‌رسد هنوز مسکن رونق نگرفته است و بازار به انتظار نتیجه مذاکرات نشسته است، برخی بر این باورند که این لحظات بهرین زمان خرید خانه است . آنها می‌گویند اگر پول دارید خانه بخرید. اما برخی دیگر می‌گویند که دیگر دیر شده است و پس از مشخص شدن نتیجه مذاکرات دیگر مسکن با افزایش قیمت همراه می‌شود و نوسانات بازار قدرت خرید را کاهش می‌دهد.

در این میان علیرضا قهاری، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران بر این باور است که پیش از مشخص شدن نتیجه مذاکرات که مسکن در رکود به سر می‌برد، بهترین زمان خرید خانه بود. در مقابل نیز برخی دیگر می‌گویند که اگر مردم قدرت مالی کافی برای خرید مسکن را داشتند که این رکود تا دو سال به درازا نمی‌کشید.

در این باره نظر چندتن از کارشناسان، فعالان و انبوه‌سازان بازار مسکن آمده است:

بی‌تاثیری مذاکراه بر بازار مسکن
ایرج رهبر ،رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن استان تهران: بهترین زمان خرید مسکن پس از نتیجه مذاکرات ایران و گروه 1+5 است . بهتر است خرید و فروش صورت گیرد ، این به نفع بازار است. البته توافق تاثیر چندانی بر قیمت و بازار مسکن ندارد و وضعیت بازار مسکن به رونق کل اقتصاد کشور بستگی دارد . اینکه بعد از این توافق چه سرنوشتی برای اقتصاد کشور در نظر گرفته می‌شود مهم است، چرا که اگر رونقی صورت گیرد ، همه بازارها رونق می‌گیرند ، بنابراین با افزایش قدرت خرید و رونق گرفتن بازارها به طور طبیعی بازار مسکن هم با اندکی افزایش قیمت همراه می‌شود و بهتر است خرید و فروش در ماه‌های ابتدایی صورت گیرد .

قبل از مذاکره خانه میخریدید
علیرضا قهاری ، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران: بهتر بود پیش از توفق خرید و فروشها رونق می‌گرفت . معمولا متقاضیان مسکن موقعی وارد بازار می‌شوند که مسکن شروع به افزایش قیمت کرده اما در حال حاضر که مسکن هنوز در رکود است و با قیمت کمی عرضه می‌شود بازهم خریداران دست روی دست ‌گذاشتند و بازار در رکود است . توصیه می‌شود قبل از به نتیجه رسیدن مذاکرات بهترین زمان خرید مسکن بود ، البته هنوز هم فرصت هست، چرا که در روزهای اول بازار واکنش جدی نخواهد داشت. اکنون نیز توصیه می‌شود اگر متقاضیان میخواهند معامله‌ای انجام دهند ، عجله کنند! وقتی بازار مسکن رونق پیدا کند، ساخت و ساز هم تشویق می‌شود و بازار حرکت می‌کند و این دو یکدیگر را حمایت می‌کنند. قیمت‌های تشویقی مدام عرضه می‌شود و بازار به حالت رونق خود برمی‌گردد. قطعا افزایش قیمت مسکن ایجاد می‌شود و پیش از توافق بهترین زمان خرید مسکن بوده و این روزهای ابتدایی توافق هم فرصت خوبی خواهد بود. پس از نتیجه مذاکرات برای ساخت و ساز نیز اتفاق چندان سریعی رخ نمی‌دهد که سازندگان به بازار آیند و انتظار ایجاد شکوفایی در مسکن انتظار زیادی است.

بازار تکان می‌خورد
کیوان شادمان،کارشناس بازار مسکن : اکنون زمانی است که دست به نقدها وارد بازار شوند. به نظر من بیشترین دلیل رکود این بخش بر گردن مذاکرات هسته‌ای است . در یکی دوماه ابتدایی پس از مثبت شدن نتیجه مذاکرات یکی دو ماه اول امکان افزایش قیمت‌ها وجود دارد . ممکن است در یک بازه زمانی قیمت دلار و طلا تا اندازه‌ای کاهشی شود و تحت تاثیر آن نیز بازار مسکن دچار تغییر شود. بنابراین بهتر است متقاضیان خرید مسکن که پولی در دست دارند، پس از نتیجه مذاکرات ملک بخرند، چرا که همواره خرید ملک سرمایه‌گذاری بلند مدت را در پی دارد . شاید بازار مسکن پس از این جریانات با افزایش قیمت همراه شود، چرا که دو سه سالی می‌شود که قیمت ملک به دلیل رکود در بازار ثابت بوده و متناسب با نرخ تورم پیش نرفته است. بنابراین انتظار افزایش قیمت وجود دارد و اگر این بازار بخواهد خود را با اقتصاد متعادل کند، افزایش قیمت طبیعی است . البته که این تغییر قیمت در بخش خرید و فروش است و بخش اجاره به تبع بخش این بخش با تغییر همراه می‌شود، چرا که بازار رهن و اجاره در ادامه بازار خرید و فروش رونق می‌گیرد . من توصیه به خرید می‌کنم . خیلی وقت است که بازار ملک خوابیده و کمی از تقصیر هم بر گردن سودهای بانکی است . سودهایی که به قدری زیاد است که سازندگان را به سپرده‌گذاری تشویق می‌کنند تا اینکه بخواهند ساخت و سازی انجام دهند.

 

 

  • ۹۴/۰۴/۲۳
  • مللک بان 24 مللک بان 24

نظرات (۱)

 ارائه قالب های حرفه ای واکنشگرا برای وبلاگ

 با ما حرفه ای باشید

 http://www.naqweb.ir/ ناک وب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی